مقایسه طراحی ظاهری پژو 207 و MVM X22

طراحی پژو 207 در مقایسه با پژو 206 تغییرات فاحشی نداشته و فقط شاهد تغییرات کوچکی در قسمت جلوی خودرو هستیم. چراغ‌های جلو طراحی جدیدی دارند استفاده از چراغ‌های ال ای دی به عنوان دی‌لایت در چراغ‌های جلو ظاهر مدرن‌تری به این خودرو داده است.
بقیه قسمت‌های این خودرو تغیرات فاحشی نداشته است. در نمای جانبی پژو 207 سعی شده است که با استفاده از آینه‌های جانبی جدید و رینگ‌های آلومینیومی ساده و کوچک 14 اینچی تغییراتی در خودرو در مقایسه با گذشته ایجاد شود. در قسمت عقب خودرو نیز همانند قسمت جلو از چراغ‌هایی با طراحی جدید استفاده شده است، وجود نوارهای نئونی C شکل درون این چراغ‌ها باعث زیباتر شدن 207 جدید نسبت به نمونه‌های قبلی خود شده است.

مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 از نظر طراحی خارجی شاید کار سختی به نظر بیاید چرا که یکی از این خودرو‌ها شاسی بلند است. ام وی ام X22 طراحی ساده، زیبا و اسپرت خود را مدیون المان‌هایی چون اورهنگ‌های بسیار کوتاه در جلو و عقب، باربند و گلگیرهای مشکی می‌داند. بیشترین زیبایی این خودرو در قسمت جانبی آن است وجود خطوط مختلف و رینگ‌های 5 پره باعث زیبایی بیش از پیش این خودرو شده است. نقطه ضعف طراحی ظاهری ام وی ام X22 قسمت عقب آن است چراکه عدم تناسب بین چراغ‌ها و سایر اجزای بدنه باعث ایجاد ظاهری نه چندان جذاب در قسمت عقب برای این خودرو شده است.


مقایسه طراحی کابین پژو 207 و MVM X22

طراحی داخلی پژو 207 نیز مانند طراحی خارجی آن تغییرات زیادی نسبت به گذشته نداشته است. اولین چیزی‌هایی که بعد از ورود به داخل خودرو خودنمایی می‌کنند؛ غربیلک فرمان جدید و نمایشگر لمسی بالای داشبورد است. به محض استفاده از این فرمان متوجه بی‌کیفیت بودن متریال استفاده شده خواهید شد. در مورد نمایشگر 7 اینچی به کار گرفته نیز وضع به همین منوال است چراکه رابط‌ کاربری آن به شدت کند است.
مقایسه پژو 207 و MVM X22 از نظر طراحی داخلی نشان دهنده برتری ام وی ام X22 نسبت به پژو 207 می‌باشد. کمپانی چری با استفاده از رنگ نارنجی در داخل کابین باعث جذابیت این خودرو شده است اما تفاوت رنگ نارنجی بکار رفته در قسمت‌های مختلف داخل کابین باعث کاهش زیبایی آن شده است. همچنین وجود نمایشگر TFT در قسمت مرکزی صفحه آمپر و یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD در مرکز داشبورد طراحی زیبای ام وی ام X22 را تکمیل کرده است.
مقایسه فنی پژو 207 و MVM X22

پژو 207 از نظر فنی هیچ تفاوتی با پژو 206 ندارد چرا که در هر دو از پیشرانه TU5 استفاده شده‌است. تنها تفاوت آن استفاده از دریچه گاز برقی چینی و ECU جدید است. گیربکس پژو 207 در بین گیربکس‌های موجود در بازار ایران جزو بی‌کیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود. این گیربکس هنگام تعویض دنده‌ها ضربه‌ و صداهای آزار‌دهنده از خود تولید می‌کند. و بعد از چند سال استفاده، هزینه‌ی تعمیر زیادی را به صاحب خودرو تحمیل می‌کند.

مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 از نظر مشخصات فنی نشان می‌دهد که ام وی ام X22 در شرایط بهتری قرار دارد. البته پژو 207 با داشتن حجم موتور بیشتر و پیشرانه TU5 عملکرد بهتری در زمان شتاب گیری اولیه و ثانویه از خود نشان می‌دهد. ولی استفاده از این پیشرانه سبه دلیل داخلی سازی، استهلاک زیادی دارد و باعث ایجاد مشکلات متعددی می‌شود.
مدل خودرو پژو 207 MVM X22
حجم موتور 1584 1497
حداکثر قدرت(HP/rpm) 5800/105 6000/105
حداکثر گشتاور 4000/142 2750/135
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی) 6/6 1/6
شتاب صفر تا 100 6/11
حداکثر سرعت(Km/h) 190 170
مقایسه آپشن و امکانات رفاهی پژو 207 و MVM X22


مقایسه امکانات رفاهی پژو 207 و ام وی ام X22 نشان می‌دهد که این دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند اما در این بین تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد از جمله آپشن‌هایی که در ام وی ام X22 دیده می‌شود که پژو 207 فاقد آن است مانند دارای کامپیوتر سفری، سان روف برقی، روکش چرم دو رنگ صندلی‌ها.

تجهیزات پژو 207 MVM X22
چراغ چراغ مه شكن جلو و عقب/قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو/چراغ جديد عقب/چراغ جلو مجهز به چراغ روز دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها، دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی، دارای مه شکن- چراغ های ال ای دی
سیستم های مولتی مدیا سيستم مالتی مديا با صفحه / GPS/DVD/پورت USB/ بلندگو درهای جلو و عقب/ تيوتر صوتی جلو/بلوتوث دارای 6 بلندگو – بلوتوث، سیستم پخش MP4 با خروجی USB ،BlueTooth ،AUX،
صفحه نمایش نمايش 7 اينچي لمسي نمایشگر 8 اینچ لمسی
رینگ ها آلومینیومی آلومینیومی
آینه آينه‌های جانبی برقی/ تنظیم برقی با گرمکن
تهویه مطبوع اتوماتیک کنترل اتوماتیک
صندلی صندلی راننده با قابليت تنظيم ارتفاع/ پشت سری جلو با قابليت تنظيم ارتفاع/صندلی عقب 2 تكه با قابليت تاشوندگی/پشت سری صندلی عقب با قابليت تنظيم ارتفاع چرمی، با قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی های جلو
شیشه شيشه بالابر برقی درهای جلو و عقب جلو و عقب برقی + قفل کودک / دارای گرمکن شیشه عقب
مقایسه ایمنی پژو 207 و MVM X22

متاسفانه خودرو‌های مونتاژ داخلی در بحث ایمنی حرف زیادی برای گفتن ندارد و هیچ ارگان بین المللی در داخل کشور برای بررسی ایمنی این خودروها وجود ندارد بنابراین برای بررسی ایمنی پژو 207 مجبور به تحقیق شرایط 206 اورجینال هستیم؛ چرا که پژو 207 فیس لیفت پژو 206 محسوب می‌شود. پژو 206 توانسته بود از بنیاد ایمنی خودروهای اروپا 4 ستاره دریافت کند. این خودرو فقط برای سرنشینان جلو خودرو کیسه هوا دارد. و هیچ گونه کیسه هوا پرده‌ای و جانبی ندارد.
ام وی امX22 با پشت سر گذاشتن تست‌های مختلف توانسته بود گواهینامه متعددی در بخش ایمنی و کیفیت دریافت کند! اما این خودرو هیچگونه ستاره ای از بنیادهای بین‌المللی ایمنی خودرو مانند Euro NCAP و یا بنیاد ایمنی خودروهایی چینی (C-NCAP) دریافت نکرده است که جای تعجب زیادی دارد. اما به طور کلی ام وی ام X22 از نظر ایمنی در سطح متوسطی قرار دارد.
تجهیزات پژو 207 MVM X22
تجهیزات ایمنی و حفاظتی ايموبيلايزر/قفل مركزی با ريموت/كمربندهاي ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع/كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه‌ای/صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس/ سنسور دنده عقب/دوربين دنده عقب ایموبلایزر، قفل مركزی با ريموت‌، کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده، صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس، سنسور دنده عقب/دوربين دنده عقب، دزدگیر/ کیلس/استارت دکمه ای
کیسه هوا راننده و سرنشین راننده‌، سرنشین جلو، جانبی
سیستم ترمز سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)/ترمز جلو ديسكی با سيستم خنك كاری/ ترمز عقب ديسكی توپر ABS-EBD
مقایسه تجربه رانندگی با پژو 207 و MVM X22

تجربه‌ی رانندگی با پژو 207 نشان می‌دهد که بعد از فشردن پدال ترمز صدایی از پشت لیور به گوش می‌رسد که متعلق به آزاد کردن ضامن لیور می‌باشد در حالی‌که این صدا نباید به این واضحی شنیده شود. از طرفی داشتن فرمان برقی به جای هیدرولیکی در پژو 207 باعث می‌شود که قابلیت تطبیق با هر سرعتی را داشته باشد، در واقع در سرعت‌های پایین عملکرد نرم‌تر و در سرعت های بالاتر عملکرد سفت‌تری دارد که همین موضوع هندلینگ این خودرو را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده است. این خودرو نیز مانند پژو 206 سیستم تعلیق خشکی دارد اما وجود صندلی‌های راحت و هندلیگ مناسب، رانندگی با این خودرو را راحت‌تر می‌کند.

از طرف دیگر، رانندگی با ام وی ام X22 نیز باعث آشکار شدن معایب این خودرو می‌شود. به طور مثال هنگام استفاده از حالت اسپرت به ویژه در زمان سبقت، توان کم پیشرانه و شتاب ضعیف خودرو به شدت آزاردهنده و مشکل آفرین خواهد بود اما سیستم تعلیق X22 و فرمان الکتریکی این خودرو باعث هندلینگ راحت و رضایت بخش آن خواهد بود.
تحلیل شرایط بازار

مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 در بخش خدمات پس از فروش ، برتری کامل پژو 207 را نسبت به ام وی ام X22 نشان می‌دهد یکی از مهمترین دلایل این برتری کمبود قطعات ام وی ام X22 در بازار می‌باشد. اگرچه قطعاتی که برای پژو 207 در بازار موجود است بیشتر از نوع بی‌کیفیت چینی می‌باشد. اگر بازار دست دوم و خوش‌فروش بودن خودرو برایتان مهم است باید بدانید که پژو 207 از اقبال بهتری در این مورد برخوردار است.

در واقع این خودرو یکی از خوش فروش‌ترین خودروهای دست دوم با کمترین افت قیمت محسوب می‌شود. درحالی‌که بازار فروش دست‌دوم ام وی ام X22 در مقایسه با پژو 207 مانند بقیه خودرو‌های چینی در بازار ایران چندان مناسب نیست. در حال حاضر ام وی ام X22 حدود 175میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که پژو 207 دارای قیمت 150 میلیون تومان در بازار می‌باشد.
جمع بندی

به طور کلی اگر بخواهیم از بین این دو خودرو یکی را برای خرید انتخاب کنیم باید ابتدا اولویت‌های خود را مشخص کنیم. اگر مهمترین اولویت شما خدمات پس از فروش، افت قیمت کمتر، خوش‌فروش بودن و شتاب خوب است بی‌شک پژو 207 انتخاب بهتری محسوب می‌شود اما اگر به دنبال خودروی شاسی بلند با امکانات و شرایط مناسب هستید می‌توانید ام وی ام X22 را انتخاب کنید.